Bij E-lia is ons doel om leren en informeren zo toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Dit doen we door kleine stukjes content te versturen via de kanalen die door iedereen veel gebruikt worden, zoals WhatsApp. Hiermee bereiken we niet alleen een zeer hoog percentage van onze doelgroep, maar zorgen we ook dat de inhoud veel beter blijft hangen dankzij het continue leerproces.
Ons verhaal
2021
De oorsprong van E-lia gaat terug naar 2021. Tijdens een informeel gesprek in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam deelde Michael van de Watering met Kees van Nuland dat hij voor zijn trainingsbureau een native app had laten ontwikkelen. Hoewel de app qua inhoud volledig voldeed, werd deze nauwelijks gebruikt; medewerkers wilden de app niet op hun telefoon installeren, en degenen die dat wel deden, keken er vervolgens niet naar om. Dit bracht ons op het idee om in een leerproces gebruik te maken van bestaande apps op mobiele telefoons, waarbij onze keuze al snel viel op WhatsApp.
In 2022 hebben we een eerste versie van het platform ontwikkeld en getest bij de facilitaire dienst van het Erasmus MC in Rotterdam. De resultaten waren boven verwachting goed. Uit ons onderzoek na afloop bleek dat gebruikers aangaven dat WhatsApp het ideale kanaal is om informatie en micro-leermodules te ontvangen, omdat zij deze tijdens de koffiepauze of onderweg naar het werk of huis gemakkelijk konden voltooien.
De resultaten van de test waren dermate positief dat E-lia werd opgericht.
Sindsdien maken steeds meer organisaties gebruik van het E-lia platform om hun medewerkers te informeren of op een laagdrempelige manier te laten leren.
Dit levert niet alleen voordelen op voor de medewerkers, die minder tijd kwijt zijn aan leren, maar biedt ook tal van voordelen voor de organisatie, zoals kostenbesparing en, misschien nog belangrijker, het niet onnodig belasten van medewerkers met trainingsuren in hun toch al drukke schema.
Waar we ons door laten leiden
Toegankelijkheid. Door het gebruik van WhatsApp maken we leren laagdrempelig en flexibel. Ons doel is om leren zo naadloos mogelijk te maken, zodat iedereen, overal en altijd, kan leren en groeien.
Effectieviteit en efficiëntie. Onze microlearning benadering zorgt voor betere resultaten door content in kleine, herhaalbare porties aan te bieden. Perfect voor een koffiepauze of onderweg.
Het bouwen van een module in E-lia duurt gemiddeld 10-15 minuten, het verzenden duurt minder dan 30 seconden, en het voltooien duurt 3-6 minuten.
De gezichten achter E-lia
Wij proberen E-lia elke dag een stukje beter te maken voor onze gebruikers.
Wat onze klanten te zeggen hebben
De toekomst van leren
E-lia helpt ons om efficiënter en veel effectiever te trainen bij het opleiden van de medewerkers van onze klanten. E-lia biedt ons de kans om de kennis van honderden getrainde medewerkers te onderhouden en te borgen en een langdurige relatie te bouwen met onze klant
John Hokkeling
Eigenaar bij SYNDLE
Borgingstool
Binnen het ETZ gebruiken we E-lia om de kennis van onze medewerkers te borgen en op niveau te houden nadat deze een trainingstraject hebben doorlopen. De tool leent zich uitstekend voor het borgen van kennis bij medewerkers in de praktijk
Roland Voets
Conceptregisseur bij Elisabeth TweeSteden ziekenhuis
Wil je E-lia zelf in actie zien?
We informeren je graag verder over de mogelijkheden, laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Waarom E-lia?
85% van de gebruikers bekijkt content binnen 24 uur na ontvangst.
96% geeft de voorkeur aan het gebruik van WhatsApp boven andere kanalen.
Het bouwen van een module in E-lia kost gemiddeld slechts 10-15 minuten.
Gebruikers voltooien een module gemiddeld binnen 3-6 minuten.
Het verzenden van een module kost minder dan 30 seconden.